Ik zit vast met een aanhanger van Advaita Vedanta

Hier kun je vragen stellen voor directe feedback. Indien later blijkt dat het ergens in het forum past, zullen we dit later verplaatsen.
Plaats reactie
Miranda
Berichten: 94
Lid geworden op: 02 sep 2012, 20:46
DIP: Ja
Locatie: Meppel

Ik zit vast met een aanhanger van Advaita Vedanta

Bericht door Miranda »

Hoi allen,

Ik heb een vraag. Ik heb eens per maand een "commitmentavond" met 3 mensen. Dit houdt in dat we elkaar steunen, gezamenlijk eten en daarna ons proces delen. Nu zie ik dat twee mensen uit dit gezelschap duidelijk in proces zijn en aan zichzelf werken. Deze twee mensen kan ik ondersteunen en zij mij ook. Nu is de derde persoon volledig in de ban van Advaita Vedanta en ziet deze wereld als een illusie, een toneelspel. Hij is licht en liefde, alles mag er zijn en alles gaat vanzelf. Hij vindt ook nergens wat van want alles is zoals het is.

Ik ben begonnen met kritische vragen te stellen aan hem waarop hij dus steeds ontwijkend antwoord op geeft en vervolgens zegt hij dat het hem teveel wordt en dat hij zich aangevallen voelt en geraakt in zijn "Zijn".

Ik merk dat ik mijn geduld begin te verliezen (na twee jaar) en dat ik dit niet werkbaar vind binnen een commitment. Hoe kan ik hier mee omgaan?

Thanks,

Miranda
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: Ik zit vast met een aanhanger van Advaita Vedanta

Bericht door Martijn »

Wellicht is het en idee van ieder te vragen om te schrijven wat het voor hem/haar inhoudt, 'commitment' in het kader van julie bijeenkomsten. Dan kunnen deze definities naast elkaar gelegd worden en kan duidelijk worden of er overeenstemming is binnen de groep. Zoniet dan kan de meerderheid besluiten wat 'commitment' binnen deze groep inhoudt. Als de persoon als 'de minderheid' zich niet in overeenstemming wil/kan brengen dan is het evident dat hij niet langer kan functioneren binnen de zelf-definitie van de groep.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Stel je vraag aan een Destonian”